IMG_5711

כלב מביט מטה – אדהו מוקהה שוואנאסאנה

אין שיעור יוגה ללא כלב מביט מטה, תנוחה חביבה במיוחד שמשמשת גם כתרגיל חימום טוב לגוף וגם מתיחה נהדרת.

זוהי תנוחה חצי הפוכה, שכן הראש נימצא מתחת ללב בהדרגה ומתחת לאגן, מה שמזרים דם לראש ומגביר את סירקולציית הדם בגוף.

לתנוחה זו תועלות רבות ולכן היא כה אהודה על ידי מורים ומתרגלי יוגה.
התנוחה טובה במיוחד כשחשים תשישות, כאשר נשארים בתנוחה זמן ממושך היא משחררת עייפות ומחזירה אנרגיה.

היא מאריכה את שרירי הרגליים והישבן, מאריכה את שרירי הבטן ומשחררת נוקשות מהשכמות. מאריכה ירכיים ומשחררת מתח מהגב.
ביצוע התנוחה:

התחילו ביוגה מודרה, כאשר הישבן אל העקבים והידיים פרוסות ישרות ברוחב הכתפיים.

פרסו את אצבעות כפות הידיים והתחילו להשתרש איתן במזרן.
הכניסו את בהונות כפות הרגליים פנימה כך שאתם יכולים להביט בהן. פיסוק בין כפות הרגליים כרוחב האגן, שימו לב שהרגליים מקבילות בצידיהן החיצוניים.
התחילו לדחוף את הקרקע ולנתק ברכיים מהמקום , הישבן יתחיל להתרומם באלכסון מעלה.

תחילה קרבו בטן אל הירכיים ומתחו את הגב. לאט התחילו ליישר את אחורי הברכיים, גלגלו עצמות ישיבה לעבר התקרה.
שימו לב שאתם לא מקמרים את הגב בתנוחה, אם הגב מתקמר, אל תיישרו את הברכיים לגמרי.

הקפידו על המנח של הראש שיהיה בהמשך לעמוד השדרה , כאשר אתם שומרים על קשת העורף.

הישארו בתנוחת יוגה זו למשך דקה והרפו , כופפו ברכיים אל המזרן , הניחו את גב כף הרגל והניעו את הישבן אל העקבים , הניחו ראש במנוחה על המזרון.

תירגולי יוגה בהוד השרון מתקיימים ברחוב המכבים 19, נווה נאמן, הוד השרון.

תרגול נעים
אום שלום
פזית יונתני