stripA1

תזונה נכונה
המזון שאנו מכניסים לגופינו משפיע באופן ישיר על בריאותנו ועל איכות החיים שלנו.
על תפקוד המערכות השונות בגוף, על שנת הלילה שלנו ואפילו על מצב הרוח .
תזונה בריאה היא לא מושג ניו אייג’י, כל רופא משפחה אחראי ימליץ למטופליו לשנות הרגלי תזונה ולהקפיד בבחירת המזון.
את ההמלצות הבאות כתבתי למי שתזונה נכונה היא מושג
חדש בשבילו – ברוך הבא.

המלצות קטנות כהכוונה לתזונה נכונה:

• הרבו בשתייה. בישראל מומלץ לשתות 2 ליטרים של מים ביום.

• וותרו על ממתקים ומתוקים מכל סוג, על כל מזונות עתירי סוכר.אם מתחשק לכם מאוד מתוק – איכלו פירות.

• הוסיפו סלט לכל ארוחה והשתדלו לגוון בסלטים ולא להסתפק רק במלפפון ועגבנייה , יש לנו מגוון ירקות שאפשר לטעום ולנסות. (למופתעים: סלק, גזר, פטרוזיליה, כוסברה, כרוב לבן וסגול, כרובית, ברוקולי, נבטים ועוד …)

• איכלו ארוחות קטנות שפרוסות לאורך היום. הארוחות הגדולות מעייפות את מערכת העיכול וכך אנו נעשים עייפים לאורך היום.

• עיברו לדגנים מלאים וותרו על המולבנים. לדוגמא : העדיפו לחמים מקמח מלא על הלבן, אורז חום מלא, שיבולת שועל מלאה ולא זו להכנה מהירה.

• הוסיפו קטניות לתפריט. יש מגוון רחב של קטניות טעימות, בניהן: חומוס, עדשים כתומות , ירוקות ושחורות, שעועית לבנה , אזוקי, אדומה ושחורה, מש ועוד…. לספיגה טובה אני ממליצה להשרות את הקטניות לכמה שעות לפני הבישול, ולאכול את אותן באתה ארוחה עם דגנים מלאים – ראו מתכון למג’דרה.

• ארוחת ערב קטנה שנאכלת לפחות שלוש שעות לפני השינה. בזמן שינה על הגוף להיות במנוחה מלאה וכאשר אנו אוכלים לפני השינה, מערכת העיכול נמצאת במאמץ.

• אם סדר היום שלכם עמוס, השתדלו לשים בתיק תמיד ירקות חתוכים, פירות יבשים ואגוזים ושקדים. כך לא תישארו רעבים ולא תגיעו הביתה בערב לחיסול של המקרר בארוחה אחת…

באתר זה תוכלו למצוא מגוון של מתכונים בריאים וקלים להכנה.
מאחלת בהצלחה בשינוי ובתיאבון
פזית יונתני , יוגה בהוד השרון