stripA1

יוגה נשית
חשוב לי לפתוח ולציין שהיוגה שמשמעה איחוד וחיבור של הגוף הנפש והרוח, טובה היא לכל אדם ואדם . אך בטוחה שנשים יכולות להיתרם ממנה במיוחד ,עם תרגול מתאים.
החיים בעידן המודרני שינו באופן קיצוני את חייה של האישה, שבעבר הייתה מונחת על כתפיה האחריות והנטל של דאגה למשק הבית וליושביו בלבד והוסיפו לכל אלו גם יציאה של נשים לעבודה מחוץ לבית , עמידה בלוח זמנים צפוף ואינטנסיבי מרובה ציפיות לא רציונאליות . שבתוכו הן מכילות חיי משפחה זוגיות ואמהות , לצד קריירה, בה שעות עבודה מרובות. בלחץ זה, נשים רבות מוצאות שרוב המזון הנכנס לגופן הוא מזון מהיר, עתיר בשומן ובתוספים לא טבעיים, וגם זה נאכל הרבה מהפעמים בשעות לא קונבנציונליות- על מנת לשמור על עירנות לשעות ארוכות. כל אלו גורמים להחלשות הגוף, המערכת החיסונית והפרעות במערכת ההורמונאלית שבה בין היתר, לאי סדירות מחזור חודשי ולאי פריון.

מנוחה בימיי הווסת

האזנה וחיבור לצרכים הפנימיים צונחת מטה בסדר העדיפויות בחייה של האישה ,מה שיוצר ריחוק וחוסר הקשבה לגוף . דבר הבא ליידי ביטויי בפרט בתקופת ימי המחזור החודשי.
היחס בעידן המודרני כלפי המחזור הוא רק במעט יותר נאור מזה שרווח בימי קדם ,בהם האישה הייתה טמאה והיה עליה לנוח ולא לגעת בדבר. בימינו הוחלף יחס זה ליחס של
הזנחה , הן מצד האישה והן מצד החברה. בתרבות המערב מומלץ לשכוח מהמחזור והאישה יכולה וצריכה לרוץ ולקפוץ כרגיל ואם אפשר אז גם עם בגד ים! וודאי שאף אחד לא ממליץ לנו לנוח ולהתבונן מעט פנימה בימים אלו , בהם הגוף מותש ומצב הרוח יכול להשתנות כמה פעמים ביום.
יש להביא בחשבון את המציאות הביולוגית שלנו ולא לדחוק אותה הצידה. אין זה אומר שאיננו שוות לגברים , פשוט שאיננו דומות להם כלל וכלל.

כיצד עוזרת היוגה לנשים?

תרגול יוגה ביכולתו לרפא ולשקם את הגוף, לחזק אותו ולהתחבר אליו במובן הכי עמוק. על כן היוגה היא רפואה הוליסטית לכל דבר. התרגול המתבצע במישור הפיסי משפיע לא רק על השרירים והמפרקים, אלא גם על קצב הנשימה , מערכת העיכול ,המערכת האנדוקרינית ,רצפת האגן מתחזקת, בנוסף התרגול מרגיע ומייצב את מערכת העצבים והרבייה . יוגה מאזנת ומפחיתה מתח פיסי. מעבר ליתרונות ולתועלות הפיסיות הרבות בתרגול יוגה, ביכולתה גם להכניס רוגע ושלווה לחיי המתרגלות.על ידיי תרגול קבוע של מדיטציה ותרגילי נשימה והרפיה.
אף שיוגה מתאימה לגופה של האישה, שמפרקיו ואבריו עדינים יותר, עליה להיות קשובה לו ולהימנע ממאמץ יתר שבתרגול אגרסיבי .ההרפיה הפיסית והמנטאלית שמביאה עימה היוגה , בכוחה לשמור על בריאותה של כל אישה , כרפואה מונעת ואף לרפא תחלואות רבות.

תרגול יוגה בזמן מחזור

בימיי הווסת החודשית אני ממליצה לנשים לשנות את התרגול ולתרגל בתשומת לב והקשבה פנימית רבה מהרגיל.
אני ממליצה להימנע מפעילות מוגברת ומתנוחות יוגה מאומצות.
הימנעו מתנוחות יוגה הפוכות : עמידת ראש, כתפיים וידיים . כמו כן מהקשתות לאחור , יש בהן מאמץ רב לגוף. אם בכל זאת בוחרים להקשית, אמליץ לבצע רק חצי קשת ולא מלאה.
גם פיתולים עמוקים, לא מיטיבים עימנו בימי הווסת. כמו כן תרגילים לחיזוק הבטן , אותם אפשר לתרגל בשמחה במשך שאר ימיי החודש.
אמליץ על כפיפות קדימה בישיבה עם תמיכה לראש, אלו מרגיעות ומאזנות. בין המומלצות:
ג’אנושירשאסאנה ופאצ’ימוטאנאסאנה, בשתיהן אני מניחה בולסטר- כרית על הירך , ומאפשרת מנוחה מלאה לראש.
בנוסף “באדהה קונאסנה” ו”סופטה באדהה קונאסאנה”. תנוחה זו גם קיבלה את השם החביב תנוחת האישה, כיוון שהיא מביאה לנו תועלות רבות. ניתן לבצע גם עם רגליים אל הקיר.

פראניאמה: בזמן מחזור יש לתרגל פראניאמה שלא כוללת שאיבה של הבטן כלפי מעלה ואין לבצע נאולי.
בגמר הווסת יש לחזור ולתרגל את כל האסאנות.
תרגול נכון של יוגה יכול לעזור לאישה להפנות את תשומת ליבה פנימה בהקשבה לצרכים ולתהליכים המתחוללים בה מדיי חודש.

אני מזמינה אותך לבוא ולהתנסות בשיעור יוגה בחברה נשית בסטודיו מרווח ונעים בהוד השרון.

תירגולי יוגה בהוד השרון מתקיימים ברחוב המכבים 19, נווה נאמן, הוד השרון.

תרגול נעים לכולן

אום שלום

פזית