stripA1

נשימה
סוריה בהדאנה פרנאימה – תרגיל נשימה.
סוריה היא השמש, בהדאנה נגזרת מן השורש בהיד שפירושו לחדור, לפרוץ. בסוריה בהדאנה פרנאימה, השאיפה נכנסת דרך הנחיר הימני, אז מתבצעת קומבהאקה = עצירת הנשימה, והנשיפה יוצאת דרך הנחיר השמאלי.

טכניקה:

שבו בתנוחת ישיבה הנוחה לכם, השאירו את הגב זקוף ויציב. הורידו את הראש מעט אל החזה, מתחו את הזרוע השמאלית והניחו את החלק האחורי של שרש כף יד שמאל על ברך כופפו את זרוע ימין במרפק,
הניחו את האגודל הימני על הצד הימני של האף בדיוק מתחת לעצם האף, ואת הקמיצה והזרת על צד שמאל של האף. לחצו את הקמיצה והזרת על מנת לחסום את הנחיר השמאלי לחלוטין.
כעת שאפו שאיפה איטית ועמוקה אל הריאות.
עצרו את הנשימה במשך חמש שניות (אנטארה קומבקה) בזמן שאתם מתרגלים מולה בנדהה (הרמת רצפת אגן)
השאירו את הנחיר הימני חסום לחלוטין, פתחו את הנחיר השמאלי מעט ונשפו דרכו, נשיפה איטית ועמוקה
חזרו על התרגיל 5 עד 10 דקות.
כל השאיפות מתבצעות מנחיר ימין וכל הנשיפות משמאל.
שמרו על העניים, הרקות, הגבות ועור המצח פסיביים לחלוטין, ללא סימני מתח.
מקדו את התודעה בהאזנה לקול של מעבר האוויר וקצב הנשימה. כל שאיפה ונשיפה צריכות להימשך לפרק זמן זהה.
לאחר שביצעתם את צד ימין , החליפו ידיים ובצעו את התרגיל כשהשאיפה דרך נחיר שמאל והנשיפה דרך ימין.

לסיום אפשר לעבור לשאוואסאנה – הרפיה בשכיבה על הגב.

אזהרה: לאנשים הסובלים ממחלות לב – אסור לבצע עצירת הנשימה. כמו כן לנשים בתקופת

ההיריון אסור.

IMG_5624